طراحی لوگو و هویت جدید یوتیوب کودکان

اشتراک‌گذاری مطلب:

مشکل بیشتر لوگوهایی که برای کودکان طراحی می‌شود این است که طراحان لوگو در این دام می‌افتند که طراحی لوگو باید طوری باشد که به نظر برسد یک بچه آن را طراحی کرده است، و این کار را با استفاده از نقاشی بد و خط بد انجام می‌دهند.

طراحی لوگو و هویت جدید یوتیوب کودکان - رهگذر | مشاور ارتباطات

Youtube Kids که در دو هفته اخیر راه اندازی شده است، اپلیکیشنی جدید برای iOS و اندروید می‌باشد که محتویات یوتیوب را به منتخبی از ویدئوها، شبکه‌ها و لیست‌های آهنگ که مخاطب آن بچه‌های ۴ ساله یا بزرگتر می‌باشند فیلتر می‌کند. این اپلیکیشن دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای می‌باشد و وقتی که فرزند شما کلیپ “دورای جستجوگر Dora the Explorer” که به صورت کامل دوبله شده است را تماشا کند در این هنگام شما نیاز به این اپلیکیشن را درک خواهید کرد و از آن ممنون خواهید بود. اولین نسخه اپلیکیشن Youtube Kids با هویت دوستانه و خانوادگی خود که توسط استودیو سلام دوشنبه Hello Monday Studio کپنهاگن و نیویورک طراحی شده است هفته پیش عرضه شد.

مشکل بیشتر لوگوهایی که برای کودکان طراحی می‌شود این است که طراحان لوگو در این دام می‌افتند که طراحی لوگو باید طوری باشد که به نظر برسد یک بچه آن را طراحی کرده است، و این کار را با استفاده از نقاشی بد و خط بد انجام می‌دهند. آنها اغلب فراموش می‌کنند که یک بزرگسال به عنوان حائلی بین بچه و آن محصول، سرویس یا شرکت وجود دارد، و این به معنی آن است که والدین هم قسمتی از افرادی هستند که بایستی طراحی لوگو آن‌ها را جذب کند؛ طراحی این لوگو این مقصود را به درستی انجام داده است. لوگوی اصلی یوتیوب به سادگی در آن دیده می‌شود و حرکاتی که با کلمه “kids” صورت گرفته است بسیار پرانرژی است و نسبت به بعضی از لوگوهای این رده سنی تنظیم فاصله بهتری دارد. این لوگو لبخند را بر لبان شما می‌آورد.

این اپلیکیشن بیشتر شبیه یک مدل ساده شده شبکه Cartoon Network است، که با دقت مراقب است که خیلی از فضای ذهنی بزرگسالان دور نشود و همچنین مایل است که نسبت به کارهای بچه گانه دیگر، احساس خوبی برای بزرگترها و به ویژه کودکان ایجاد کند.

youtube_kids_app_icon
youtube_kids_tote
youtube_kids_logo_detail
طراحی لوگو و هویت جدید یوتیوب کودکان - رهگذر | مشاور ارتباطات

منابع: روز رنگ، یوتیوب

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید

مطالب مرتبط

چرا برندها به پیوستگی بیشتری بین بخش های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش نیاز دارند؟
برندینگ

چرا برندها به پیوستگی بیشتری بین بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش نیاز دارند؟

متاسفانه اکثر گروه های تجاری در سیلوهایی دور از هم و بدون پیوستگی اداره می شوند. بازاریاب ها، فروشنده ها و ویزیتور همگی در تجربه مشتری شریک هستند. اگر باهم کار نکنند خلعی عظیم در چرخه فروش به وجود می آورند.

برندینگ
برندینگ

الفبای برندینگ موثر

برند به مشتریان اعلام می کند که شما چه نوع خدمات و محصولاتی را ارائه می کنید. و همچنین شما را از سایر رقبای کاری تان متمایز می کند. برند شما نشان دهنده هویت شماست. شما که هستید، می خواهید چه کسی باشید و مردم چه برداشتی از شما دارند.

روانشناسی رنگها در بازاریابی و برندینگ
برندینگ

روانشناسی رنگها در بازاریابی و برندینگ

امروزه بسیاری از مکالمات هول محور رنگها و ماهیت فریبنده آنها در افکار میچرخد. و حرف و حدیث اثرات آنها در تبلیغات سوالاتی را در حوزه رنگها و ذهن ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب و اخبار جدید را از دست ندهید

در خبرنامه ایمیلی ما ثبت‌نام کنید

یک تماس ساده می‌تواند آغاز یک همکاری خوب باشد